Saturday, May 21, 2011

Day 1 : 10 Things About You

Assalamualaikum...

eksaitednye hajare hari ni..
sebab hari ni nak mulakan game Tentang Sepuluh..
heee~

okeh..hari ni ialah hari pertama..
tajuknye:

10 THINGS ABOUT YOU

hehe... nak citer ape ye pasal budak name hajare ni??
hentam sajelah..

*Full name*
nama penuh saya ialah sebagaimana yang tertera di ruangan admin sebelah kanan anda sume tu..
tapi takpelah.. saya tulis lagi sekali..hehe
nama saya mengikut ic, Siti Hajar binti Mohamad Noor..
ayah ngan ummi bese panggil saya Adik atau Dik Ja..
along dan angah panggil saya Aja je.. takdenye mereka nak panggil saya adik..
mimpi je laa..huhu..
kawan2, sedare mare pun bese panggil Aja.. tapi yang rapat2 sikit, kadang2 ade yang panggil Hajare..
setakat ni, takde lagi yang panggil saya, Siti..
saya rasa kalau ade yang panggil Siti, memang sampai esok la saya tak menyahut..huhu..

*Siblings*
adik beradik saya 3 orang sahaje..
saya adalah yang bongsu..
atas saya ialah along dan angah..
(tak yah bagitau pasal ni pun takpe patutnye, sebab gamba sebelah kanan tu da jelas terpampang..hehe..)
tapi, sekarang saya punye siblings da tambah..
setelah along menikah dengan zaujahnye pada bulan september tahun  lepas,
dengan rasminya, saya dapat jugak seorang kakak..
hehe..sonokk..:))

*D.O.B*
saya lahir pada 12 oktober 1990 bersamaan 23 Rabi'ul Awal 1411H..
kat PUSRAWI..
pada hari Jumaat, pukul 5.56 petang..
tak menyempat2 nak tunggu pukul 6 petang..
pukul 5.56 jugak la si hajare ni nak kuar..hehe..=P

*Hobbies*
hobi?? cam bebudak je citer pasal hobi kan.. tapi takpelah.. 
nak cukupkan 10..hehe..
hobi saya yang paling utama is reading la..
tak kira lah baca ape2 pun..
baca novel, blog, surat khabar, artikel, flyers..
sume skali lah.. tapi yang paling best kalau bace penulisan yang santai, tapi banyak nasihat dan pengajaran yang boleh di amik..
selain tu, saya suka menconteng..
bukan menconteng arang ye..
menconteng kertas2 kosong yang ade..
kalau memang boring sangat2, menconteng je la kerjanya..
sampai da berlambak buku conteng kat rumah..heee..~

*Kampung*
kampung saya kat sebuah negeri yang best la bagi saya..
tak tau la bagi orang len macam mane kan..
tapi, kalau tanya saya, saya sangat suka negeri tersebut..
ce teka negeri ape??
hehe.. takpelah.. bia saya bagitau je..
kampung saya kat Terengganu Darul Iman..
yang bendera hitam putih tu..huhu..
ayah saya asal dari Paka.. ummi pulak dari Seberang Takir..
dua2 pun orang Ganu Kitee... =)
dulu time kecik2, kalau balik kampung mesti nyanyi lagu 'Balik Kampung' dendangan Allayarham Sudirman tu..
seronok takk terkataa...!

*Perwatakan*
hmm.. kalau tanya kawan2 yang rapat dengan saya, mesti mereka akan cakap saya ni MANJA..!
apekahh..?! saya rase tak manja pun..
sebab selalu jugak kena marah.. *kantoi*
tapi maybe sebab saya ni anak bongsu, jadi kemanjaan tu terjadi secara automatik..
saya TAK BUAT-BUAT okayy... huhu..
em..selain tu, saya ni jugak seorang yang kurang keyakinan diri..
kalau dalam kelas misalnya, nak tanye soalan pun malu..
saya rase macam soalan yang saya nak tanye tu, sume orang da tau jawapannye..
adehh.. camne la nak hilangkan rasa kurang keyakinan diri tu ek??
saya ni jugak jenis yang boros..
pantang ade duit dalam purse, mesti nak berbelanja..
tapi besenye, kalau jalan2 ngan angah saya, angah akan control sikit laa..
angah cakap kalau tak penting, takyah la beli..
huhu.. untung ade abang... =)
selain tu, saya ni jenis cepat touching kalau tengok citer2 pasal sahabat ke, haiwan ke, kekeluargaan ke..
ntahlaa, tak tau sebab ape..
tengok citer 3 Idiots nangis..
tengok citer Hachiko nangis..
 tengok citer The Amazing Race yang lasak2 tu pun kadang2 boleh nangis..
tak tau la.. sejak azali da memang macam tu..nak buat camne kan..huhu..
banyak lagi sebenarnye pasal saya ni..
tapi takpelah.. yang lain tu, biarlah rahsia..hehe..

*My Pets*
semestinya si kucing..! setakat ni tak bela iguana lagi..huhu
*tapi teringin jugak rase nak bela iguana..huhu..*
banyak kucing kat rumah saya..
tapi oleh kerana bilangan mereka ni selalu bertambah dan berkurang, saya da malas nak kire sekor2..
kire2, berubah.. kire2 lagi, berubah balik..
so, senang citer saya boleh cakap at least ade la dalam 20 ekor kat rumah saya skang..
walaupun penat melayan dorang ni, tapi sonokk..=D
kalau ade mase, insyaAllah saya citer sekor2 pasal dorang..hehe..

*Kenangan Terindah*
kenangan masa pergi umrah tahun 2006..
mase tu saya form 5.. 
memang best sangat2.. rasa taknak balik mesia da..semoga satu hari nanti, saya dan keluarga berpeluang ke sana lagi.. amiinn..~

erm.. lagi 2 ni nak citer pasal ape lagi ye??
blurr da ni..

* Warna*
warna kegemaran saya sekarang ni of cos la kaler pink..
kalau tak, takdenye mengidam myvi pink tu..huhu..
selain tu, saya jadi berkenan kaler turqoise..
kalau dalam bahasa melayu, biru firus..
entahla betul ke tak.. 
kalau bolehla..baju nikah nak kaler tu campur2 ngan kaler krim..hihi.. *wink wink*

*Make Up*
haa.. yang ni jangan salah faham..
bukan make up muka hajare ni..
tapi make up bende2 lain.. make up enset, make up kete..
kalau kat enset saje, banyak jugak la berhabis..
kalau boleh, setiap bulan mesti nak tukar tali yang gantung2 kat enset tu..
even yang lama tu masih elok lagi.. 
*tu la tadi hajare cakap hajare ni boros* =__='
kalau kete pulak, kejap2 nk beli pewangi baru..
kejap2 nak beli keychain baru untuk gantung2 dalam kete..
hmm.. tulah.. nasib baik duit tak masyuk sangat..
kalau tak,mesti asyik tukar kaler kete je setiap bulan..hehe..=P

okeh..da habiss..
Alhamdulillah,setel untuk day one..

tunggu entri untuk day two pulak ye..
babai... (^_^)'')








1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...