Monday, May 30, 2011

Day 2 : 10 Things You Love

Assalamualaikum..

nak sambung entri tentang Day Two pulak..
sape2 yang belum bace Day One, tengok sini ye..

sekarang, nak citer pasal benda2 yang saya suka..

1. Kucing
yang ni sejak azali memang saya da suka..
kitorang sekeluarga memang suka sangat kucing..
dan saya sangat suka dengan orang yang suka kucing..
paling suka, kalau orang tu nampak rock, ganas.. 
tapi still suka kucing.. sayang kat kucing..

2. Hello Kitty
sebab utama saya suka ialah kerana die ni memang kucing..
lagi satu, sebab banyak stuff2 HK ni kaler pink..
so, bile gabung kitty dengan pink, jadi comeell sangat..hehe

3. Novel
saya memang kaki kumpul novel..
tak kira lah, alaf 21 ke, kaki novel ke, karnadya ke...
sume saya bace..
tapi, habit saya, sebelum baca, mesti kena balut dulu..
selagi tak balut, takkan baca..
(kecuali kalau tak sempat sangat2 nak balut)
pastu, kalau baca novel pun, mesti saya tak bukak besar2..
sampai abang saya ejek..huhu..
bukan ape..sayang tau..
kite da beli mahal2, kenala jaga kan..
kalau saya perasan novel saya ade lipatan ke, terkelepet ke..
memang geram..
yang rapat2 dengan saya, diorang fahamlaa..hehe..
tapi tak semua novel saya suka baca..
sebab kadang2 ade novel yang ceritanya tak best langsung..
cam tak logik pun ade..
tapi, kalau novel Ramlee Awang Murshid punye,
memang jadi feveret saya..
da banyak koleksi novel2 beliau dalam bilik saya..
cuma, penulisnya je yang saya belum jumpa..
takpelah..takde rezeki lagi..
mudah2an suatu hari nanti, time pesta buku tahun depan ke,saya berpeluang jumpe beliau..huhu..

4. Rantai
aksesori ni memang majoriti kaum hawa memang suka la..
kalau ade yang tak suka tu, segelintir je kot..
yang kasar2.. tomboi.. ade kot yang tak suke..
tapi, oleh kerana saya ni 'allergic' pada rantai2 selain emas, saya tak boleh nak beli rantai yang biasa2..
pakai rantai emas je boleh..
*ini bukan riak okeh!*
dah banyak jugak la beli rantai yang RM10, RM20 satu tu..
tapi boleh pakai kejap je..
pastu, rantai tu jadi perhiasan je..
huhu, sedih betul..:'(
rantai yang saya paling suka, rantai yang ade loket huruf..
huruf H atau A..
H stand for Hajare, A stand for Aja..
^_^

5. Laptop & External Hard Disk
walaupun saya punya laptop kecik.. tak puas online, saya tetap sayang..
ummi yang hadiahkan, takkan tak sayang..hehe..
dulu, masa berhempas pulas siapkan tesis diploma, juling mata duk ngadap laptop..
kecik sangat..!!
external pulak tersimpan beribu ribu citer..
*tipu jer*
so, mestilah sayang kan..

6. Frame
cam ntah ape2 je suka frame gambar kan..?
tapi dah suke, nak kate ape lagi? hehe..
setiap kali pegi kedai, mesti rase nak beli frame..
kadang2 ade lagi frame yang belum letak gambar..huhu..

7. My Phone
yang ni of cos la sayang sangat2..
memandangkan hp saya ni jenis flip punye, nak tutup pun berhati2 giler..
sayang punye pasal..
da la kaler pink.. bertambah2 sayangnye..=)

8. Handbag
saya suka handbag sebab handbag ni boleh kata satu keperluan la..
kalau saya nak gi mana2, rasa tak siap kalau tak bawak handbag..
sebab dalam beg tu lah saya letak segala stuff2 saya yang berlambak tu..
saya rasa sume orang pompuan pun camtu kot..=)

9. Teddy Bear dan Spongebob saya
mase konvo DQ dulu, ummi ade hadiahkan saya teddy bear..
saya sayang sangat bear tu..
siap bawak teman gi UKM lagi..hehe..
pastu, Mr. Spongebob saya yang besar gedabak tu pun saya sayang..
saya bawak kat DQ..
nak tau besar mane??
hehe.. tanye rumet saya..=)

10. DVD Reader
oleh kerana laptop saya kecik, jadi DVD Reader ni memang penting la untuk saya.
sebab kalau takde mende alah ni, saya takleh nak pasang ape2 CD pun..
kan tak best macam tu..ye tak??

fuhh....

Ahernyeee....


siap pun untuk Day Two..
sori la banyak2 sebab jauh sangat gap Day One dengan Day Two..
bb baru bayar...
tu pun along yang tolong bayarkan..
kalau tak, memang tak ter'update' la blog ni..
huhu.. maceh ye along..=))

sampai sini je kali ni..
doakan saya boleh buat entri untuk Day Three pulak ye..
tak taula boleh buat ke tak dalam masa terdekat ni..
=.='

babaii...=)




3 comments:

  1. oi oi! aku TAK SUKA pakai rantai okeh. sesuka je ckp aku tomboi. kahkahkahkah! eyh, ko ni tiru aku je suka kaler pink, bluwekkkk :PPP

    ReplyDelete
  2. eh, aku xtau pun ko suke pink mas memula aku suke pink.. da takdir, ttbe jd suke.. nk buek camno?? huhu... ah, ko memang ganas..sebab tu ko tak suke rantai..hehe..;P

    ReplyDelete
  3. things no.3 - try bce hlovate
    the best novel ever !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...