Tuesday, February 21, 2012

Surat untuk Diri Yang Lupa.

In The Name of Allah. The Most Gracious and Most Merciful...

Untuk diri yang lupa...

Ingatlah....
Setiap apa yang Allah berikan pada kita semuanya tersembunyi 1001 hikmah.

Jangan dipersoalkan, kenapa macam ni? kenapa macam tu?
Semuanya dah Allah tentukan sejak azali. Allah buat semuanya untuk kebaikan kita. Kalau kita tak dapat apa yang kita nak, tentu benda tu tak baik dan membawa mudarat pada diri kita. Jangan sebab kawan kita ade sesuatu yang kita takde, kita jadi lemah. Jadi takde keyakinan diri.

Kita kena ingat, tentu ada sebab kenapa Allah tak bagi kat kita macam ape yang Allah bagi pada kawan kita tu. Ingat jugak, kadang2 ade jugak Allag bagi sesuatu kat kita yang Allah tak bagi kat kawan2 kita. So, adil kan? kenapa nak kecewa2, sedih2 dan frust menonggeng??

Jangan risau. Allah tu kan Maha Mendengar. Kalau nak ape2, mintak je dengan-Nya. Jangan putus asa. Doa, doa dan doa lagi. Tapi, jangan doa je. Kena usaha dan buat semua suruhan-Nya. Takkan nak mintak je senang2 kan.

Kadang2 kite selalu lupa. Asyik sedih je, kenapa setiap doa yang dipohon setiap hari masih tak dikabulkan? Jangan putus asa. Doa lagi dan hampirkan diri dengan-Nya. jangan time susah je nak cari Allah, mintak Allah lindung dan sebagainya. Time2 senang pun kena ingat kat Allah.

Ya Allah.. Peliharalah kami.. ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...