Monday, February 27, 2012

Obses?

Assalamualaikum...

Selamat hari Isnin sume.. ^_^

Hari ni dah 27hb Feb.. tak lama lagi, bulan Mac pun akan mula mengintai dan menjelma.. dan 2012 bukanlah tahun baru lagi.. huhu..

Okey. Kenapa tajuk entry ni Obses??



yang pasti, ni bukan entry pasal lagu Obsesiku nyanyian Aqasha yang jadi soundtrack citer Gemersik Kalbu tu. hehe.. Sebabnye saya tak berapa berkenan ngan lagu tu. Lirik ntah ape2. Ntahla, mungkin ade orang yang suke, tapi pada pandangan peribadi saya, lirik lagu tu sangat tak sesuai, terutamanya bila dengar budak2 kecik yang nyanyi. Rasa macam, Ya Allah.. tak senonohnye..

Eh. Kenapa terlari tajuk pulak ni?

Okey.. Okey.. sebenarnya saya nak cerita bende lain. saya nak cerita pasal perangai sesetengah orang yang terlalu obses dengan sesuatu benda, ataupun obses terhadap manusia, ataupun apa2 lah.

Kadang2 geram pun ye jugak. Yelah.. Obses sangat dengan artis2 yang entah ape2. Kalau artis yang muslim tu, boleh tahan sikit. At least die sembahyang, puasa.. Tapi kalau yang non-muslim tu??

Saya bukannye orang yang terlalu strict. Nak minat, minatlah berpada2. Saya akui, saya pun ade minat artis2 luar negara, contohnya Westlife, Nsync, Big Bang, Backstreet Boys, dan ramai lagi lah. Tapi takdelah sampai nak pergi konsert ke, nak tampal poster2 diorang dalam bilik ke. Kalau minat, minat je lah. Dengar lagu diorang, at least boleh jugak tambah vocab English. Ye tak??

Ni.. kadang2 siap cakap nak kawen ngan artis tu la. Nak duduk negara artis tu la. Ape kau ingat kalau kau duduk negara diorang, diorang boleh kenal kau??? peminat-kipas-susah-mati diorang ade berjuta2 lagi kat sane.. tak payah la nak bermimpi di waktu senja! haa, kan da ter emo.. huhu..

Bukannye tak boleh nak minat2.. Silakan. Hak masing2 la nak minat sape2 pun. Kalau kite tak suke kat Hafiz AF7 tu sebab rambut die menggerbang, kite takleh nak salahkan kawan kite kalau dah die minat kat Hafiz tu. Memang taste die orang yang rambut camtu. So, hak die la kan. Yang tak bolehnye kalau terlalu obses macam nak mati. Bersederhanalah...

Kadang2, bukan pada manusia je.. Ade jugak orang yang obses pada warna, pada objek dan macam2 lagi. Macam saya, saya ni minat dengan warna pink dan Hello Kitty. tapi bukannye semua benda saya nak kaler pink. Bukan semua barang Hello Kitty yang saya nak. Ikutlah, kalau barang Angry Bird lebih berkenan di hati, Angry Bird tu lah yang akan saya beli. Bukannye pakai beli je. Asal Hello Kitty, sapu bersih! Yang tak cantik pun nak amik. Oh tidak... saya tak macam tu...

Lagi satu, kalau dah terlalu obses sangat dengan sesuatu, perlu ke nak heboh kat semua orang? Kite sorang tau ape yang kite nak, dah la. yang menyampahnye, obses die tu berubah2. Kejap2 minat kat orang ni.. Dah jemu, minat orang lain pulak. Yang tak menahannye, siap war2 kan lagi kat FB lah, kat Blog lah. Pastu bile dah tak minat, delete post2 yang lama tu. Letak post baru, minat kat orang lain pulak. Huh, tak berkenan sungguh!

Huhu.. rasenye nak berenti sini je lah.. kang, panjang2 lagi, tak elok pulak.

p/s:: Harap2 lah tak jadi karma..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...