Wednesday, January 11, 2012

Watak dalam novel :)

Saya ni dari dulu lagi berhajat besar nak hasilkan novel.. padahal bakat penulisan seciput je.. huhu.. tapi, memang dari dulu2 lagi saya da teringin.. malangnye, asyik tak siap2 sampai sekarang.. huhu..

Ade satu citer tu, da buat separuh.. Bile da nak dekat ending, da blurr.. tak tau nak habiskan camane.. terus tukar buat citer len.. Same jugak macam yang fes tadi, part ending da tak reti nak buat.. tergendala lagi.. hahaha.. teruk betul hajare ni.. ;)

Serasa saya la, ade lebih kurang 5 cerita yang dah tergendala.. tak tau la nak abeskan camane.. huhu.. ade yang da nak dekat siap.. ade yang baru 2-3 bab.. ade yang baru intro.. haha.. sumenye in progress.. eh, in progress ke?? hehe.. tapi sekarang ni ade 1 citer yang saya tengah concentrate.. walau macam manapun, saya tetap nak habeskan citer ni.. huhu, da bertekad sungguh2 ni.. 

sinopsis citer ni, saya tak boleh la bagitau lagi.. tapi ekceli novel yang saya nak buat ni bese je kot.. ntah2 da ade novel yang buat citer macam yang tengah saya buat ni.. huhu.. tapi yang citer saya buat ni based on d true story.. cuma adela saya ubah cket here and there.. saya harap sangat citer ni dapat disiapkan sampai ke ending.. huhu..

Haa, sebelum saya terlupa. pasal tajuk entri ni kan.. saya masih blurr nak letak nama ape untuk watak2 dalam novel saya ni.. memang banyak nama untuk dipilih, tapi macam tak sesuai dengan karakter watak tu.. jadi kalau korang ade nama yang best2 ke, boleh tak bagi cadangan?? hahaha... bajet blog ni ramai orang bace.. =P

ape nama yang sesuai untuk:

- lelaki nerd yang poyo
- lelaki yang jahat dan nakal
- perempuan yang gedik
- perempuan yang jahat luarannye, tapi hati baik
- perempuan seksi
- lelaki yang bajet macho
- lelaki penagih dadah

dan ape2 nama yang best la.. huhu..

memang kalau ikutkan, banyak je nama yang saya boleh pilih.. nak letak nama kawan2 dalam list fb pun boleh.. haha.. tapi bile saya letak nama kawan saya tu, saya akan bayangkan diorang sebagai watak tu. so, kalau saya guna nama kawan saya yang baik untuk watak orang jahat, macam tak kena la pulak.. huhu.. 

saya dah ade tanye kawan2 yang rapat pasal cadangan nama ni.. adela jugak nama yang boleh digunakan.. tapi kadang2 idea dorang ni tak bernas sangat.. hehe.. ade ke nama untuk lelaki yang nerd tu die nak suh letak nama Shah Rukh Khan.. -__-"

huhu, sabo je la.. 

Hm.. ok lah.. ni je untuk kali ni.. sape2 yang bace post ni, bagi la cadangan ye kalau ade.. =)

k, till then, babai.. ;)


4 comments:

  1. nih aq nye suggestion, hehehehe.....

    - lelaki nerd yang poyo = fitri hakim

    - lelaki yang jahat dan nakal = bashrul

    - perempuan yang gedik = aulia

    - perempuan yang jahat luarannye, tapi
    hati baik = atish a.k.a aq nye nickname (mklumla witch gurl kn..hehehe)

    - perempuan seksi = nabila isza

    - lelaki yang bajet macho = syed ubaidah

    - lelaki penagih dadah = saiful

    rekaan semata2 tp ade la sikit2 yg ori.. =p

    ReplyDelete
  2. hahaha.. nama die pun ade.. tak tahan btul.. tp aulia tu macam nama org baik je..hoho.. anyway, mekasih ye bg cdgn. blh la gune untuk watak2 novel nti.. huhu.. ;)

    ReplyDelete
  3. Saya pun tgh cari nama utk cerita rekaan saya yang tergendala. Entah-2 kemuncak pun x smpi . Alang-2 dah baca entri ni saya bagai terpanggil nak jawab . :)

    lelaki nerd : Aiman Hakimi
    lelaki jahat + nakal = Afiq Elmy
    perempuan jahat tapi baik : Ella
    bajet macho : Ezwan
    perempuan seksi : Sara
    Penagih dadah : have no idea -,-

    ReplyDelete
  4. Thnx @syarifah nur maherah 4 d suggestion.. :)
    insyaAllah, akan digunakan dalam novel nanti.. hehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...