Tuesday, November 15, 2011

Aku Penghafaz al-Quran, TAPI..........





Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

selalu tak i'adah..

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

solat selalu culas..

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

al-Quran kat almari berhabuk..

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

hubungan dengan lelaki tak jaga..

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

aurat kadang-kadang tak terjaga...

Aku penghafaz al-Quran, 
TAPI

lebih banyak dengar lagu dari bacaan ayat-ayat al-Quran...

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

lebih kenal artis dari ulama'...

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

tak hormatkan ibu bapa...

Aku penghafaz al-Quran
TAPI

lebih suka mengumpat dari memuji...

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

lebih suka menyanyi dari berzikir...

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

selalu cari kesalahan orang lain...

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

selalu berlagak konon-konon alim dan warak..

Aku penghafaz al-Quran,
TAPI

tak amalkan ape yang ade dalam al-Quran...



Ya Allah.. apa dah jadi dengan diri aku??
terlalu alpa dan leka dengan nikmat dunia..

Bantulah aku, Ya Allah..
Berikan aku kekuatan untuk menjadi huffazul Quran yang sejati...
bukan huffazul Quran pada nama semata-mata...

Sahabat-sahabatku sekalian...
tolong ingatkan aku..
tolong nasihatkan aku...


Dari lubuk hati,

Siti Hajar Mohamad Noor
16 November 2011
1.06 am
Kajang, Selangor.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...