Wednesday, November 30, 2011

Addicted!

Sejak 5 - 6 bulan kebelakangan ni, saya jadi addict tau dengan satu mende ni.. nak tau ape?? ni haa...


korang tau tak ni ape??? haa, comfirm tau kan... ni orang panggil pearl.. ade panggil bubble.. saya panggil 2-2.. dulu pun selalu je nampak, tp saya pandang sebelah mata je kedai2 yang jual ni.. Sekarang.. haa, amekaw!! pantang nampak kedai, terus serbu..

ni kedai feveret saya..





kedai kaler pink..sweet sangat.. lagi satu, kalau letak bubble, mesti letak banyak.. tak kedekut pun..huhu..
tapi saya kalau beli, mesti mntak extra bubble.. da abes air, ratah camtu je.. nikmaaatt.. hehe..

kalau takde kedai cool blog, saya cari kedai ni..




yang ni kedai kaler oren pulak.. cuma yang kat sini, ade 2 jenis bubble.. ade yang kecik n yang besar.. boleh pilih nak mane satu.. but saya tetap nak the big one.. cuma kalau takde je, saya amik yg kecik.. rasanya sama je.. cuma yang kecik tu tak leh nak gigit.. terus tertelan..so, tak nikmatt la ratah bubble.. hehe..

kalau 2-2 kedai ni takde??

takde masalah.. cari je kedai2 len yang ade jual bubble ni.. banyaakk kott..

dulu, saya sangat addict dengan ice blended.. and sekarang pun still addict.. tapi sekarang ni, saya addict ice blended yang ade pearl or bubble je.. kalau ice blended kosong je, macam da tak berapa addict..huhu.. saya addict bubble ni, sampaikan saya rasa nak tanyee je orang yang jual tu, katne dorang beli bubble tu.. nak buat sendiri kat rumah.. kan senang.. nak ratah pun boleh.. tapi setiap kali pegi kedai2 tu, mesti segan nak tanya.. last2 memang tak tanye langsung..

sampaila satu hari tu, time cuti sem, kawan saya miss cakap kat Thailand ada jual bubble.. tapi yang belum rebus punye.. ape lagi, saya order satu paket dari miss.. bile da dapat, saya cam tak caye.. ni ke bubble yang saya selalu makan tu? cam lain je.. huhu..tapi miss cakap memang bubble, cuma belum rebus lagi.. pas saya rebus, memang jadi la cam bubble yang kat cool blog tu..syok giler pas da jadi..hehe..

harga?? sangat2 murah.. 1 paket bubble mentah tu just RM3 je.. tapi boleh buat banyak.. memang untung la sape yang jual.. tapi kat Malaysia ni, tak jumpe lagi kedai jual bubble mentah.. ade kot, saya je yang tak tau...huhu..

so, ade sape2 nak belanja saya ni???


hehe... ini je nak kongsi setakat ni... chaw chin chaw...!! =D

2 comments:

  1. hohohoho. kak tini pun suka ni. lama da melekat dgn bnda ni sbb ada pearl. favor8 flavor choc. slrrpp

    ReplyDelete
  2. sedap kan kak tini... huhu.. kite suke vanilla, EXTRA pearls.. hehe..=))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...