Friday, December 28, 2012

Alkisah Rooftop Prince.... :)

Assalamualaikum. 

Hari ni entry K-pop. boleh? heeee ~

Saya baru khatam tengok movie ni.








Rooftop Prince!



Okeh, silakan gelak. memang saya ketinggalan pun. orang lain dah lama tengok, saya baru abes. haha.

Anyway, ini kali pertama saya update pasal citer korea. sebab saya rasa movie ni lain dari yang lain. sweet, kelakar, sedih.. sume ade. Kalau part kelakar tu, kelakar sangat. part sedih tu, sampai banjir bilik. huhuhu..

Citer ni bukanlah movie korea yang pertama saya tengok. Sebelum ni dah banyak. tapi saje2 rase nak update citer ni.. hehe.. Movie pertama saya tengok, kalau tak silap full house. time kat DQ dulu.. haha, bagus tak, tgk movie korea kat DQ? ish ish ish ish ish.... (8 juta kali, tapi tak larat nak taip)



Yup, memang full house citer first saya tengok dari mule2 start sampai habes. walaupun citer ni kua tahun 2004, tapi tahun 2010 baru saya tengok. haaa.. 'up to date' tak saya? -_-

Citer Winter sonata, autumn in my heart, stairway to heaven.. sume saya tak habes tengok sampai sekarang walaupun dipaksa oleh kawan saya supaya tengok jugak sampai abes. tapi nasihat kata2 die tu ibarat angin lalu je.. tak tau kenapa. huhu.. :P

Ok. Berbalik kepada citer Rooftop tadi.

Malas nak citer pasal sinopsis citer ni. nak tau, tengok kat wiki pun bole. hihi. Just nak citer pasal pelakon die. Ini first time filem yang saya minat lelaki yang bukan hero utama.


Ni Yong Sul. nama sebenarnye, ntah ape ntah. lupe nak gugel. suke die sebab die kelakar. Padahal garang, tapi baik hati. err, camane nak describe betul2 ek? hmmm.. die ni pahlawan.. teror lawan2 pedang. tapi sangat2 laaaaa suweeeeeet... hehe..

Tengok ni.




Sukaaaa sangat tengok die senyum camtu.. hahaha.. :D




Gambar ni sumpah smart giler.. *_____*



Movie ni sangat best! kenapalah saya lambat tengok. padahal dah ramai kawan2 suruh tengok, tapi dok biarkan je terperap dalam hard disk. kalau tau macam ni punye best, dah lama tengok.. huhu..

Hero utama cite ni nama tae yong. Die ni smart gak. pandai belakon, kelakar.. Tapi kelakar die takleh lawan kelakar yong sul.. hihihihi.. nak gak menangkan yong sul. :P

Part yang paling sedih sepanjang saya tengok citer ni time sorang2 mula hilang tu. pastu time baca surat tu.. memang touching sangat2. menangis sampai menitik2 air mata ni.. ish ish ish ish ish (lagi 8 juta kali)

Ok lah.. malas dah nak tulis. tepek gamba je lah..heeee. ~







Last skali.......





































































Nah! Setepek lagi gamba Yong Sul. Besaaaaaaaar punye. hahaha.. :D



babai.. ^_____^


2 comments:

  1. waaaaa.....next movie in list!!..kite bru nk start tgk *ok..tipu...xstart lagi** lalalala

    ReplyDelete
  2. sila tengok!!! hehehe.. x rugi.. mesti nanges teresak2 pasni.. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...