Wednesday, September 12, 2012

A New Beginning.. ^__^



Assalamualaikum semuee.. :)


Hari ni hari kedua saya di UKM sebagai seorang super senior. haha.. walaupun nampak macam riak, tapi sebenarnye tak pun.. hihi..


Ini Super Junior. Saya, up lagi. Super Senior. hahahaha. =D


Dah 2 bulan berlalu, saya kini memulakan pengajian bagi semester 5 di UKM. Dah lama tak jadi student, blurr jugak seketika bile Dr. mengajor tadi..hikhik. Tak sangka Dr. Latifah ngan Us. Azimul sangant rajin buat kuliah di minggu pertama ni.. huhu.. Tapi takpelah.. Kate dah final year, kena la bersungguh sikit. Ye tak? hehe..


Sebelum ni, saya berpraktikal kat satu syarikat ni, nama Abad Sinergi Sdn. Bhd. Kat seksyen 7, bangi. Sekarang dah abes, sambung pulak kuliah lagi 2 sem.


Ramai pelik, dah abes praktikal, maksudnye dah abes study la ye?


Bukan. Saya tak abes study lagi. Ade berbaki lagi setahun. Memang budak2 pengajian Islam kat UKM ni praktikal tahun ke-2, lepas abes semester 4. Tak tahu lah ape sebabnye pelik dari yang lain, tapi rasenye memang dah dari dulu2 lagi camni. huhu

Ok, sebenarnye, saya dah lari tajuk ni. haha. Saya nak cerita permulaan baru dalam hidup saya sebagai pelajar tahun akhir kat UKM ni.(oh, sangat bajet. )


Hari Isnin dan selasa yang lalu, saya still duk kat rumah lagi. Sebabnye... biaselah. awal2 ni sume class takde lagi. So, hari ni baru saya datang UKM. First thing yang saya buat lepas abes kelas Ilmu Rijal tadi ialah beli barang2 keperluan kat Econsave bangi nun, pastu terus kemas bilik baru saya yang lawa.. haha.. sila jangan jeles. :P


Setelah sem akhir di UKM ni, barulah saya dapat bilik lawa yang katil-meja-almari satu set kaler pink. Hehe..


Dulu, masa tahun 1, saya duk kat Kolej Dato' Onn. Bilik besar, yuran murah, dekat dengan fak, tapi tak tau kenapa.. Hati saya tak seronok duk kat situ. Last2, saya apply kolej lain iaitu Kolej Ungku Omar. saya apply bilik flatlet - bilik sorang - takde rumet.


Jadinye, tahun 2 saya berpindah lah ke KUO ni. Best sebenarnye duk kat bilik tu, tapi bapaklah tinggi punye tangga. Setelah dikira2, ade lah lebih kurang 80 anak tangga yang saya kena daki baru sampai ke bilik. Yang tu ok lagi, bolehla excersice sambil2 turun naik gi kelas. Tapi, yang tak syoknye, kat blok tu jugaklah banyak cik nyet a.k.a. cik Monkey yang datang mengganas. Selaluu sangat saya naik bilik dengan keadaan takut dan berdebar2. Kadang2, kalau 'bernasib baik', boleh jumpa si khinzir hutan lagi... haaa, sopan sikit bunyinyee.. Mane tak takut. Sebab tu kadang2 saya lebih suka balik rumah dari duk kolej. Tak sanggup meredah makhluk yang ganasssss tersebut.. huhu..


Hajat di hati, tahun 3 ni nak tukarlah kolej lain balik. Tapi memikirkan banyak prosedur kena lalui, jumpe pengetua kolej lah, ape lah, saya tak jadi lah nak tukar kolej. Stay je lah kat KUO ni.. Tawakal je,moga2 dapat bilik yang elok..


Sampai lah satu hari ni, course mate saya post dalam FB yang bilik kolej dah boleh disemak secara online. Saya pun tanpa tunggu 3 minit, terus bukaka link yang die bagi tu.. Tengok2, dapat bilik 203, blok 8B. Mule2 tak tau blok celah mane, sebab dulu dapat blok 8X - blok hujung dunia. So, saya pun bukakla laman web KUO, tengok pelan. Rupa2nya, saya dapat blok baru yang telah di- renovate dan dicat baru.. Bukan itu sahaja, malah blok tersebut berada di kedudukan hadapan dan jauh dari hutan belukar.. Haha.. Bestnyeee.. Syukur Alhamdulillah. :D


Jadinye, saya datang ke UKM dengan hati yang girang dan riang gembira mengenangkan bilik yang cantik dan selesa tanpa gangguan makhluk2 yg dikhabarkan di atas. Huhuhu.. ;)


So sekarang, saya lebih yakin dan bertenaga untuk memulakan tugasan membuat esaimen dan perlahan-lahan merangka tesis untuk sem 6 nanti.. haha.. *ayat skema mintak penumbuk*


Harapan saya, semoga saya akan lebih bersungguh-sungguh di sem yang baru ni. Kalau boleh, nak naikkan lagi pointer dan dapat anugerah dekan untuk 2 sem yang masih berbaki ni.. Amiiinn... ~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...