Saturday, December 24, 2011

Untitled... hehe..=)

Assalamualaikum..

Hari ni post takde title.. hehe.. tak tau nak letak title ape.. sebab hari ni nak bercerita je..=)



Kat UKM sekarang, tengah sunyi sepi.. tak ramai orang.. sume balik kampung, sebab sekarang ni tengah study week.. bulan 1 nanti da start exam. Saya yang muka selalu balik ni tibe2 tak balik time study week..haha.. pelik..saya pun pelik.. Tapi sebab nak study group punye pasal, takpelah..

Petang tadi, angah saya datang UKM.. kitorang keluar pegi pasar malam. Tak banyak pun beli,jalan2 cuci mata je.. dahla ramai orang, hilang nafsu nak membeli..huhu..

Lepas tu, kitorang pegi makan kat satu restoran ni.. pas da siap2 order, kitorang tengok berita kat TV.. tapi, terganggu nak tengok sebab depan saya tu ade 1 kapel ni tengah duduk.. suami isteri kot.. (husnu zon la kan..) dorang takde lah buat ape2 yang tak elok, makan pun berhadapan.. yang lelaki tu menghadap ke arah saya, yang perempuan tu membelakangi saya.. tapi yang menyakitkan mata saya tu adalah pakaian perempuan tu tadi.. pakai shawl da elok da atas kepala.. tapi tang baju tu.. singkat atas punggung.. time die tunduk nak makan tu,terangkat la sikit baju die yang kecik tu.. ape lagi, dapat tayangan free.. nampak la lurah belakangnye tu.. saya istighfar je.. nak tukar tempat, makanan da sampai.. so, tutup mata je lah..

pastu agaknye perempuan tu tak selesa kot.. mungkin die rasa sejuk ke kan, die tengok kat kitorang.. pastu die tarik2 baju die bagi labuh.. konon2 nak tutup la.. tapi, alahai.. baju adik umo 10 tahun tu, tarik la macam mana pun, tak tertutupnye.. baju tu naik ke atas balik.. 

Tau pulak nak tutup2.. yang pegi pakai baju singkat2 tu kenapa? hai laaa.. free je bagi orang tengok.. dahla bukan kitorang je yang ade kat situ.. pakcik2 ade, yang mude2 ade.. hmm...

kadang2 pelik dengan orang yang pakai singkat2 ni.. bile naik KTM ke, ape ke, pandai pulak tarik2 skirt, tarik2 baju takut terselak. tapi yang gi pakai tu kenape..? orang laki tengok kang, marah.. padahal diri sendiri yang tayang..

ok lah,.. habis cerita pasal tu..

ni cerita lain pulak.. pas balik dari restoran tadi, terus azan maghrib.. jadi, kitorang solat la dulu kat masjid UKM sebelum angah hanta saya sampai kolej.. Lepas da solat, saya pun lipat la telekung.. saya duduk lagi kat tempat saya solat tadi, sebab nak isi telekung dalam beg, pakai jam ape sume kan.. tibe2 ade sorang akak ni, datang tepi saya bentang sejadah nak solat.. time bentang tu,beselah, tunduk sikit kan,.. tapi, akak tu tunduk sampai terlanggar saya.. ya Allah, sabar je lah.. punyela BESAR masjid UKM tu, kat tepi saya jugak die nak menempel.. rase nak sound je akak tu..tapi bile fikir dalam masjid, fikir die tu akak, fikir kite baru lepas sembahyang, tak jadi nak marah.. aduhaii..macam2 orang kat dunia ni.. tak faham betul.. banyak lagi ruang kat masjid tu untuk die solat,.. Kalau nak solat tepi tempat saya duduk tu pun, solatlah.. saya tak kisah.. tapi kenapa la sampai dekat sangat dengan orang lain.. sampai terlanggar2 orang.. dahla buat tak tau je pas langgar tu.. haii.. memang Allah sengaja nak uji kesabaran saya..

huhu..abes da citer..

nak tidur..nite..=)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...