Wednesday, August 17, 2011

Hantu Negro!





Semalam, angah suruh saya belikan makanan kucing pas isyak sebab makanan rakyat2 jelata tu da abes.. kebetulan, saya pulak tak pegi solat terawih, so saya on je la.. boleh bawak kete..hehe.. (besela, awal2 dapat lesen ni, memang selalu excited..=P)

Setelah beberapa minit saya drive, sampaila ke destinasi.. bukan jauh sangat pun.. saya park kete selang 10 tapak dari 7E yang saya nak pegi tu.. masuk2, makanan kucing takde.. yang ade just kitten punye makanan je.. tu pun yang kecik.. mana cukup! anak2 ade 20 ekor lebih kat rumah nun..huhu..

Saya tak tunggu lama dah.. nak cari kat pasaraya 99 Speedmart pulak.. saya pun kuar la dari 7E.. kebetulan depan tu memang selalu ade lanun cina jual cd.. hajatnye nak tengokla ape2 cd yang ade.. tapi tetibe nampak sorang PATI ni.. Negro pulak tu.. dok usha2 je.. saya relaks lagi.. alah, tengok je.. bukan ade ape.. tapi, bile saya lalu je belakang die, dengan selamber badak boeh tegur, "Hai..!" =.='

Terus tak jadi nak tengok cd.. bia lah.. esok luse ade lagi kalau nak tengok.. yang si negro tu pulak, usha orang cam nak makan..

Pastu, saya terus straight ke pasaraya 99 tu.. pasaraya tu hujung skali.. malas nak gi ngan kete, takut takde tempat parking, jalan kaki je la.. dipendekkan cerita, jumpalah makanan untuk kucing2 saya..  pusing je nak gi bayar, nampak mamat negro tu masuk pasaraya 99 tu jugak..

'alamak, tetibe kecut perut aku! die ni, nak kejar aku ke ape?'

Cepat2 saya gi kaunter, bayar 2 paket sederhana besar makanan kucing yang baru saya amik tadi.. si negro tu ambik air 3-4 tin dalam peti sebelah kaunter.. mata die tu tak jaga langsung! tengok orang macam nak terjojol bijik mata..rasa nak cucuk je ngan garfu..bia berdarah!!

Lepas je saya letak makanan kucing kat kaunter, cashier terus letak sign 'CONTER CLOSED. NEXT COUNTER PLEASE'. lega rasa.. huhu..

tapi..... kelegaan tu tak tahan lama.. selamber je si negro ni letak tin2 air die kat kaunter yang sama ngan saya tu.. tak nampak ke tulisan kat situ?? dasar negro!

Start dari situ, saya da berpeluh2.. teringat mimpi ngeri yang kawan saya si dijah petak bagitau haritu.. (mimpi ape tu, tak payah la saya khabarkan di sini ye..huhu..) cepat2 saya keluar dari supermarket tu dan tinggalkan negro tu terkontang kanting..(???)

Saya keluar je dari supermarket tu, saya lalu jalan tar nak ke tempat saya park tadi.. saje taknak lalu depan2 kedai kat situ. sebab nanti senang nampak.. untung jugak saya ni rendah (bukan pendek ye!), jadi bile jalan di antara banyak2 kete yang park kat situ, susah orang nak cari.. tapi yang susahnye, bile rendah, kaki pun pendek.. bile jalan, terkedek2.. (dah macam pantun 2 kerat la pulak..=P). jadi, saya taknak lambat, saya lari2 anak ke kete.. lari,jalan.. lari,jalan.. tak ke bengong?? da macam penguin da saya rasa..tapi tak kesah da orang kiri kanan duk tengok.. yang penting, boleh 'menghilangkan diri' dari hantu negro tu..!

Bile da sampai depan 7E yang saya singgah kejap tadi, saya pusing nk tengok negro tu ade ke tak.. pastu saya nampak die baru kua dari pasaraya 99 tu.. leher panjang2 je.. macam tercari2.. saya pun lari lagi pegi masuk kete.. tutup pintu, terus kunci.. start enjin, bukak lampu, terus gostan tak tengok kiri kanan.. haha,yang ni tipu.. takdelah gostan terus.. rileks2 dulu dalam kete, bukak radio, aircond sume.. abis berpeluh.. macam baru lepas lari 4x100 meter.. campur dengan takut lagi.. gelabah giler.. time tengah rileks seploh saat tu, nampak si mamat negro tu masuk kedai runcit depan tempat saya park kete.. haa.. pegi lah masuk.. carilah sampai esok.. saya taknak tunggu dah.. kang, nampak saya dalam kete kang, tak pasal2, die follow saya sampai rumah pulak.. tak ke naye??

Sepanjang perjalanan balik tu, saya istighfar je.. entahla, takut bile ade orang ikut kite camtu.. bukan nak perasan, tapi memang obvious giler die tu mengekor je saya gi mane2.. takut betul.. tulah.. buatlah lagi pemutihan la,ape la.. bia lagi ramai PATI kat Malaysia ni.. bia rakyat Malaysia takut duk dalam negara sendiri sebab yang ramainye orang2 PATI..bukannye orang Malaysia.. nak2 time raye ni..bandar KL pun da jadi bandar Jawa tengah, bandar Sumatera.. (eh, ape aku keluar topik nih?)

Bile da sampai rumah, terus cerita 'peristiwa berdarah' tadi kat akak ipar saya.. (haha, berdarah la sangat..) kak nisah cakap, pasni, takyah la pegi sorang2 dah.. nak2 waktu malam..huhu, memang tak gi dah la.. kalau gi pun, nak bawak penyembur lada ke, pisau lipat ke, gunting kain ke, keris naggroe ke (???) sebagai pertahanan diri..huhu..


p/s: tetibe rasa nak belajar taekwando pulak lepas peristiwa semalam..huhu...=P






2 comments:

  1. hahaha...seram jgk "peristiwa b'darah" 2... xbley bla la negro 2 (T~T).. 2 la aja comey sgt 2 yg dye follow 2...ngeh3x..

    ReplyDelete
  2. haha..memang seram.. xdela..pakai compang camping je malam tu sebab nk singgah kejap je pun.. negro tu memang hantu..huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...